Fyzická zátěž je nutnost pro záchování zdraví a prodloužení života.

01.03.2019 10:11
V současné době je odhadováno, že asi 80% adolescentů i dospělých se nedostatečně fyzicky zatěžuje v USA. Bylo shromážděno mnoho důkazů, že fyzická aktivita je zdraví prospěšná bez ohledu na věk, pohlaví, etnicitu, tělesné proporce i zdravotní stav.
Některé benefity se projeví ihned, jako snížení úzkosti, pokles krevního tlaku, zlepšení spánku, kognitivních funkcí, inzulinové senzitivity. Další prospěch jako je zvýšená kardiorespirační výkonnost, svalová síla, snížení depresí a trvalý pokles krevního tlaku, sníření rizik řady chronické nemoci i rizika úmrtí, se dostaví později. 
Guidelines pro fyzickou aktivitu.
Děti ve věku:
3-5 let by měly být fyzicky aktivní téměř po celý den, aby se podporoval růst, pevnost kostí a psychomotorický vývoj. Pohyb v tomto věku prokazatelně zlepšuje kognitivní funkce.

6-17 let, zajistit možnost sportovat a podporovat je ve fyzických aktivitách, nejméně 60 minut středně až intenzivní fyzické aktivity denně. 
Dospělý do 65 let: aspoň nějaká fyzická záětž je lepší nežli žádná. Pro výrazný prospěch je třeba 75-150 minut intenzivní fyzická aerobní aktivita, co nejvíce dnů v týdnu. Další benefit je pokud přesahuje fyzická aktivita 5 hodin v týdnu.
The Physical Activity Guidelines for Americans
Katrina L. Piercy, PhD, RD1; Richard P. Troiano, PhD2;
https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/CIRCOUTCOMES.118.005263
https://jamanetwork.com/journals/jama/article-abstract/2712935

 


Kontakt

Libosano s.r.o. MUDr Ivan Klener, Libochovice.

Ordinace praklickeho lékaře MUDr Ivana Klenera
Riegrova 69
Libochovice
411 17
www.libosano.cz

416591334 tel. do ordinace
v případě nemoci a zastupuje MUDr M . Javůrek